27 apr. 2010

Så mycket vackert

För två dagar sedan beställde jag några tapetprover från Måleributiken i Alvik och idag fick jag hämta ut ett avlångt paket. Det kommer vara tapeter i mitt arbetsrum, master bedroom och ett gästrum.

Detta är Nina Campbells Deauville som jag funderar på en vägg till master bedroomet. Det rummet är ett av de knepigaste rummen tapet- och färgmässigt eftersom det är två rum som hänger ihop (själva sovrummet och så den stora walk in closeten). Denna tapet skulle kunna fungera som en fondtapet i den senare. Jag gillar den mycket, mycket i verkligheten. Jag valde dock en ljusare färgsättning än den på bilden.


Nina Campbells Veneziano fick också komma med. För master bedroom... eller arbetsrum.. eller gästrum. Beslutsångest! Jag har letat efter en medaljontapet som jag gillar. När jag såg att Gossip girls Blair Waldorf hade Veneziano i sin lägenhet insåg jag hur snygg den faktiskt är. Nu hittar jag ingen bild på internet av Blairs rum, därmot har Hooked on houses (kul sida!) en bra guide till karaktärernas boende. Tapeten är förresten lika snygg i verkligheten som på TV, den kanske är aningen för feminin för herr Håkan men i ett gästrum?

Det känns som att i mitt arbetsrum kan jag släppa alla hämningar och göra precis vad jag vill. Jag vill ha en häftig tapet som verkligen känns som jag. Colefax & Fowlers tapet heter Rose chinoise (i svart färgställning) och jag har tänkt på den i snart tre månader. Ibland har den känts helt rätt, ibland har jag velat gå i en helt annan riktning. Nu har jag äntligen fått se den och jag är mycket nöjd. Det kanske blir den trots allt.

Den fjärde tapeten jag fick hemskickad var en beigerandig från Romo, men den kändes helt fel. Jag skulle vilja ha ett rum med randiga tapeter dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar