21 apr. 2010

Ytterdörrens insida

Idag gick Herr Håkan och jag igenom vår tillverkningsorder - igen. Vi svettades över 24:a sidor med beslut förra veckan. Orden skickades till Faluhus och tillverkningsorden kom tillbaka för att vi skulle gå igenom den igen. Vissa beslut hade vi inte lyckats enas om, som innerdörrarna, och vi hade kommit på saker på planlösningen som skulle ändras.

En annan ändring som vi kom på var att insidan på vår svarta ytterdörr måste ju se fin ut från insidan också. När jag slösurfade på Hemnet hittade jag den här bilden och insåg att precis, precis, precis så ville jag ha det. Alternativet skulle vara bara en stor, blank, svart dörr insida. Är inte detta mycket vackrare?

Planlösningsändringar:
Mycket häftig ändring av master bedroom och walk in closet. Svårt att förklara men herr Håkan och jag är extremt nöjda.

En vägg har blivit kortare för att öppna upp mer mellan vardagsrum och hall.

Lilla badrummet fick en ny planlösning.

Flyttade lilla badrumsdörren och var vi ska ha kliniker, detta på grund av den kortade väggen.

Ändring av två andra innedörrar och flyttade var centralen för golvvärmen skulle vara.

Imorgon blir det bankmöte för att gå igenom vilka regler som gäller vid byggkreditiv.

Just ja, blev Doorias Kungsäter 523.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar