27 apr. 2010

Ny karriär: tvättstugedesigner?


Titta på det här mästerverket! Skulle inte jag kunna bli en lysande tvättstugedesigner? Idag har jag mailat vår köksdesigner på Hagaköket för vi vill ha några ändringar på utformningen av vårt kök. Eftersom vi har kommit på att det vore snyggt om de gjorde inredningen till vår tvättstuga också frågade jag om jag måste ta mig ut till deras kontor eller om jag kunde skicka instruktioner via mail. Det var inga problem att ta det över datorn så med hjälp av MS Paint (detta fantastiska program) så ritade jag två enkla skisser över tvättstugan.
I ett hörn blir det en pelare för tvättmaskin och torktumlare. På motsatt sida kommer vårt städskåp, det kan inte vara bredare än 60 cm på grund av golvvärmecentralen och herr Håkans mediacentral. Vår bergvärmepump är inte heller utritad på bilden. En diskho direkt under fönstret, ett bänkskåp och så lite tomt utrymme där våra tvättkorgar kan vara. Jag ritade inte in några väggskåp för jag tänkte kanske ha vägghyllor istället.



Detta är min drömtvättstuga, skulle till och med kunna slänga in makens stinkande gymkläder i tvättmaskinen eller sortera 348 par strumpor när det ser så fint och harmoniskt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar