23 mars 2011

Konsolerna är färdiga

Planerna på att förvandla skafferiet under trappan från skräprum till smart förvaring småtuffar framåt. Som en påminnelse, så här ser vårt tömda skafferi ut:

Skafferiet
På väggen längst in ska det upp tre rader med hyllor. Jag har målat alla tio konsoler och jag tycker det blev riktigt bra. Hyllplanen har inte fått någon färg än eftersom jag måste såga till dom.

Konsoler på rad

Färgen på konsolerna är samma som vi har i vårt sovrum, en jättevacker grå nyans. Jag hoppas den kommer bli vackert mot de vita väggarna och all ek i skafferiet. Om vi bara kan få upp hyllorna så kan vi börja med det roliga: att inreda! Fast det kräver en del planerande för att komma underfund med hur man får plats med allting som ska in.

2 kommentarer:

  1. Kul att se hur allt tar form! Och att du bloggar igen =)

    Vi har haft besök av mina föräldrar i en vecka och hunnit hur mycket som helst hemma. Det var jättekul! Vi är lite hetsiga av naturen och vill gärna få ALLT klart så snabbt som möjligt. Ibland önskar jag att vi kunde ta det lite lugnare... Men kul är det!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Vad fin den gråa ser ut, vad heter nyansen?

    SvaraRadera