18 mars 2011

Ingen inredningsinspiration

Det kommer ordna sig
Jag hoppas den här bilden förklarar lite varför det inte är så jättekul att fota i Rosenbo. Det här är vårt vardagsrum... och nu springer jag och skäms bakom soffan (vi har faktiskt två stycken, varav en inte har någon klädsel). Det ser extra illa ut eftersom jag har dragit ut allt från skafferiet som en del i projekt skafferi. Rummet har vare sig gardiner eller taklampor. Väggarna kantas av berg av wellpappkartonger (ska till sopen) och tomma flyttkartonger (ska till vinden). Bordet och stolarna är inte ens våra utan ett lån från kyrkans församlingshem. Mamma jobbar inom kyrkan och insåg väl att risken var överhängande för att hennes enda dotter skulle få äta maten sittandes på golvet. Bordsduken är ett underlakan. Det ligger en nedmonterad julgran på golvet. 
Tejp som missades i både slutbesiktningen och av oss i tre månader...
Vi har haft både elektriker, snickare, rörmokare och målare tillbaka för att fixa lite småfel. Igår upptäckte jag att i köket sitter det kvar maskeringstejp på den lilla väggsnutten mellan dörrlisten och kylskåpet, det är lite svårt att se på bilden. Det fattades även färg på en list. Vi har en underbar målare som jag ringde upp, nu kommer det fixas nästa vecka. 

Det finns några andra saker som också måste ordnas, till exempel en del plåtar. Det är Faluhus' ansvar... Tre månader och de har inte lyckats ordna det än. Suck

Förresten, på bilden syns taklampan i hallen som herr Håkan och jag lyckades välja tillsammans efter extrem beslutsångest och en time-out fika. Jag tror det kan vara en förklaring till varför vi inte har några taklampor i vardagsrummet... eller TV-rummet... eller sovrummet... 

1 kommentar:

  1. Kul att du skriver på bloggen igen så man får höra hur det går med huset. Jag håller med om att det är jättesvårt att välja lampor! Vi har äntligen en taklampa i varje rum nu efter snart 2 år här i lägenheten.

    SvaraRadera